top of page
Anker 1
Leidinggevenden
Teamvergadering achter glas

Leidinggevenden

Als leidinggevende heb je te maken met veranderingen, conflicten en positioneringsvraagstukken. Binnen het managementteam, het onderwijsteam en/of het team van ondersteunende medewerkers. Door de verschillende belangen die er spelen kunnen er spanningen ontstaan en dan is het aan jou om daar op een gepaste manier mee om te gaan. Het kunnen reflecteren op je persoonlijke leiderschapsstijl is hierbij een basisvoorwaarde.

 

Wanneer wij een samenwerking aangaan mag je er vanuit gaan dat jouw algemeen welbevinden en ontwikkeling als leidinggevende en mens mijn enige belang is. Samen onderzoeken we waar en hoe die groei te vinden is en welke stappen we kunnen zetten. Stappen die passen bij jouw leiderschap en bij jou als persoon.

Docenten

Docenten

Als docent neem je naast je kennis vooral jezelf mee het klaslokaal in. Is je klassenmanagement goed? Lukt het je om je eigen enthousiasme voor je vak over te brengen op je leerlingen? Lukt het om je plek te vinden binnen de vakgroep en het onderwijsteam? Het kan een behoorlijke uitdaging zijn om tijdens al deze processen dichtbij jezelf te blijven. Daarnaast doen inhoudelijke onderwijs- of structuurveranderingen vaak ook nog eens een beroep op je flexibiliteit en uithoudingsvermogen. 

 

Als coach help ik je om tijdens dit soort uitdagingen stevig te blijven staan en plezier te behouden. We gaan samen op zoek naar welke aanpak werkt, zonder jezelf te kort te doen en door rekening te houden met je eigen waarden.

Technologie Klasse
Leerlingen & Studenten
Middelbare schoolvrienden

Leerlingen & Studenten

Bij de leerlingen die ik begeleid kom ik weer andere uitdagingen tegen. Ze worstelen vaak met motivatieproblemen, lijden onder de werkdruk en/of verwachtingen van anderen of zichzelf. Allemaal zaken die veel stress veroorzaken en waardoor leerlingen vervolgens afhaken. 

Om te voorkomen dat de leerling afhaakt of om de afgehaakte leerling weer te laten aanhaken is persoonlijke aandacht wat mij betreft de sleutel. Voor de gesprekken met de leerling is het belangrijk de tijd te nemen, oprechte interesse te hebben en er met volledige aandacht bij te zijn. Iets waar in het huidige onderwijs de mentor en een eventuele andere leerlingbegeleiders het vaak te druk voor hebben. 

​

Tijdens de begeleiding met leerlingen ga ik op zoek naar keuzevrijheid en regie. Soms is het goed om wat meer didactisch te coachen zodat ze in kleine stappen succesvol doelen halen. Alles is er in ieder geval op gericht om ervoor te zorgen dat ze zich weer lekker in hun vel gaan voelen. Een belangrijke voorwaarde om goed te kunnen presteren.  

bottom of page